Cumartesi, Haziran 26

Diyalog lazım mı abi?

- Kimmiş peki bu hırsız?
- Söylemedi abi. Tek bildiğimiz lazım olmadığı.
- Nası lazım değil lan? Merak etmiyor musun?
- Hayır abi, ismi lazım değilmiş, sadece bunu söyledi.
- Lazım isminde hiçbir tanıdığımız yok ki salak! Ne işe yarar bu bilgi?
- Bilmiyorum abi, elbet bi işe yarar, boşa konuşmaz Kerim abi.
- Lazım diye bir insan ismi de yok bildiğim kadarıyla.
- Doğru abi, ben de duymadım şimdiye kadar.
- Lazım?.. Lazım?.. Kim bu lazım?
- Naber Lazım?
- Ne diyosun lan sen?
- Cümle içinde kullanıyorum abi, belki çağrışım yapar.
- Yok olm, böyle bi insan tanımıyorum ben.
- Tamam abi, çaktım mevzuyu.. Lazım belki de bir insan ismi değildir, ne biliyim mesela bir köpek ismidir, yani hırsız köpeğin isminin lazım olmadığını söylüyor, süper bir ipucu bence.
- Otur lazım.
- Buyur abi?
- Oluyor lan, lazım bir köpek ismi olabilir gerçekten. Dergileri bir köpek çaldı diyosun yani.
- Olabilir abi.. Kedi de olabilir. Lazım isimli bir köpeğin kedi arkadaşı mesela.
- Peki olm kedi napsın dergiyi, köpek napsın?
- Hayvan abi bunlar, oyun yapıyorlar kendilerince.
- Peki zeki arkadaşım, eğer bir köpek çaldıysa dergilerimizi Kerim abi neden ismini söylemesin köpeğin? Köpekle aralarında ne tür bir bağ olabilir. Hırsız köpeği bulsak mahkemeye mi verecez, dayak mı atacaz sanki?
- Onu bilemiyorum abi, ama kesinlikle bir hayvan bence bu hırsız. Belki de eğitimli bir hayvandır, suç işlemeye sahibi teşvik etmiştir, Kerim abi de sahibini korumak istiyordur.
- Arasana şu Kerimi.

- Alo Kerim abi, şimdi abi bu hayvan kedi mi köpek mi abi?
- Ne hayvanı ya?
- İsmi lazım değil demiştin ya hani abi, onu soruyorum.
- Mühim değil anlamında söyledim onu, boşverin, iki-üç dergi altı üstü.
- Arşivlikti abi onlar. Peki abi iyi günler.

- Abi mühim değil dedi şimdi de. Bu şekilde 200-300 kez ararsak bulacaz heralde hayvanı. İsminin lazım ve mühim olmadığını biliyoruz şu anda.
- Civardaki tüm kedi köpeğin listesini çıkartalım öncelikle.
- Dişilere gerek yok abi, sadece erkeklerin listesini çıkartsak yeter, eki eki.
- Olur mu oğlum, kadınlar da pentavs okuyor.
- Ciddi mi?
- Ne sanıyosun?

2 yorum:

  1. abi baştaki lâzım muhabbeti bana pek sarıcı gelmese de, sona doğru diyalog doruğa çıkıyor, finiş mükemmel. ellerinden öperim.

    YanıtlaSil
  2. güzel bir kurgu olmuş. eyco senaristmisiniz? :)

    YanıtlaSil